söndag 26 september 2010

Golfare - ett speciellt släkte

Om man vaknar en lördagsmorgon och regnet smattrar mot rutan, det blåser halv storm och det är 6 grader ute, vad gör man då? Ett alternativ är ju att gå upp och sätta på kaffe, hämta tidningen och krypa ner tillbaka i sängen. Ett annat är att dra på sig skidundersället, full regnmundering och bege sig till golfbanan - frågan är om det sista alternativet är fullt normalt!?

Normalt eller inte, eftersom jag nu tillhör detta konstiga släkte så var det precis det jag gjorde i morse! Vi var ett antal tappra (eller dumma?) individer som samtliga såg ut som inplastade mumier som tillbringade mellan 4 och 5 timmar med att plaska fram på golfbanan och genom att försöka slå på bollar få dom att förflytta sig framåt!!

Det var precis det här som gjorde att jag idiotförklarade alla golfare för 10 år sedan. Att se dessa människor som under paraplyer kämpade sig fram i hällande regn på plaskvåta golfbanor! Men det är väl tur att man inte är sämre än man kan ändra sig...

Golfspråket är för övrigt ett lustigt språk, det är väl bara i sådana sammanhang som hål kan vara långa och korta! Man skulle ju kunna tro att ett hål är ett hål, men icke! Efter ett mindre bra slag kan man ibland höra kommentarer som "jag tog en klubba för mycket" eller "jag tog en klubba för lite" - frågan är hur många klubbor man kan slå med på en gång? Inte nog med detta, man kan också höra vuxna människor försöka övertala bollen att "flyga långt", "komma in","landa kort" eller "hålla vänster" eller hålla höger", och detta med högt bedjande röster.

Oavsett allt detta så erkänner jag mig besegrad av golfen! Jag är så knäpp så att jag väljer bort min varma säng mot en regnig golfrunda! Jag får i alla fall frisk luft, och jag får umgås med människor som är precis lika knäppa!!



Ett betydligt trevligare klimat att spela golf i... (Bintan, Indonesien)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar