fredag 3 februari 2017

Inga bollrävar här heller

Med risk för att bli tjatig blir det även idag ett litet golfinlägg. Visserligen ska det inte bli så mycket golf, och det ska bli kort. Jag var bara tvungen eftersom det kom upp i en kommentar att "ni har väl inte "krokodiler". Idag har jag spelat på en golfbana här i Singapore och på den banan finns det inga varningsskyltar för apor, det finns heller inga rävar som stjäl bollar, däremot så finns det en varningsskylt för just krokodiler.


Nu blev jag lite nyfiken huruvida det verkligen finns krokodiler i vattnet där så jag "googlade runt lite" och man har sett krokodiler. Det är inte vanligt, och det händer inte ofta, men det kanske är tillräckligt ofta för att det inte är värt att leta efter en boll som skulle råka hamna i vattnet. Inte för att det någonsin skulle kunna hända mig, det där att en boll hamnar i vattnet, men ändå...


Dessutom kan jag erkänna att det var en himla tur att maken inte var med idag, för då skulle den där revanschen kommit fortare och med mer kraft än vad som kan vara nyttigt för någon ;) Nåja, vädret var bra (nästan onödigt varmt, men det säger jag inte för det kan ju uppfattas som lite kaxigt för någon som sitter på någon annan plats i världen), banan var fin så det är väl inte så mycket mer än spelet att klaga på, och som ni vet "two out of three ain't bad".

Dessutom finns det alltid en massa annat att titta på, och golf ska ju vara en naturupplevelse, så lite "treespotting" på köpet kan aldrig vara fel!

10 kommentarer:

  1. Som om golf inte är tillräckligt spänningsfyllt.

    Fantasieggande treespotting.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan till och med vara så att trädet var mer fantasieggande än vad golfen var denna dag ;)

      Radera
  2. När jag läste "Nu blev jag lite nyfiken huruvida det verkligen finns krokodiler i vattnet där" tänkte jag: hon hoppade väl inte i vattnet...
    Nej det gjorde du inte:-)

    Sedan kunde jag inte låta bli att tänka på stackers Tiger Woods som ju är helt ur slag just nu. Han lyckades ju slå en boll i ett vattenhål i Dubai igår, men jag vet inte om det fanns krokodiler i vattnet. Han letade inte efter bollen heller utan drog sig ur tävlingen...

    Trädformationen är vacker. Trädet till höger ser ut som en struts.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har man mökligen risktillägg på denna golfbana? Inser helt klart att det är en naturupplevelse att spela där och skönt att det finns lite treespotting som alternativ. Känns lugnare då.

      Radera
    2. BP: Himla tur att jag inte gör som de "stora spelarna" för om jag skulle dra mig ur när bollen hamnar i vatten skulle det inte bli mycket spel ;)

      Radera
    3. Det är dåligt med risktillägg så det kanske vore bättre att satsa på den något lugnare sysselsättningen "treespotting", vem vet?

      Radera
  3. Hujedamig, varningsskyltar för krokodiler har vi inte här, de är i stort sett utrotade. Varanerna däremot är mycket vanliga.
    Dessutom en del hundar som faktiskt stulit en boll då och då.
    När golfspelet inte är på topp gäller det att försöka se det fina i naturen och de där träden var ju rätt tjusiga även om man som golfare helst håller sig på behörigt avstånd från skogspartier.
    Bättre lycka nästa gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte det finns så gott om krokodiler här heller. men som du söver, varaner brukar det dyka upp en och annan.

      Radera
  4. Krokodiler vill man verkligen inte möta. Skjut bollen i rätt riktning!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En anledning så god som någon att inte lägga bollen i vattnet ;)

      Radera