söndag 3 oktober 2010

Från kort till lång

Singapore är den enda plats där jag någonsin känt mig lång och reslig! Det är en mycket underlig känsla för någon som alltid har varit minst i klassen och tillhört de kortaste i alla sällskap. Med mina 160 cm över havet har jag alltid önskat att jag hade haft med mig en drickback om vi varit på konsert, istället för att behöva fråga min omgivning vad som händer på scenen. Likadant om jag åkt en fullsatt tunnelbana eller buss, har jag alltid litat på min omgivning som sett något annat än de bröstkorgar som jag stirrat in i, att tala om när det har varit dags att gå av.

Här är det annorlunda - i Singapore är jag stor! Jag ser över huvudet på andra och känner mig väldigt reslig. När jag åker tunnelbana kan jag se allt jag behöver, även om det är fullsatt, för de flesta som är med är kortare än jag är. Likadant om det är något evangemang där folk samlas för att titta på något, står jag helt plötsligt i vägen för andra - utan drickback!

 Eftersom det här är något jag vet bara kommer att förekomma under den tid jag är här, så tänker jag fortsätta att gå runt och känna mig lång och reslig...tids nog kommer jag tillbaka till Sverige och alla "långa ståtliga nordbor" och kommer återigen att sakna en drickback...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar