fredag 29 oktober 2010

Golf - ska det vara kul, eller??

Golf är ett konstigt spel! När man äntligen har kommit till  det stadiet då man tror att man behärskar spelet hyfsat och handicapet har hamnat på en nivå som man är rätt nöjd med...då blir man väldigt snabbt nedtagen på jorden och förstår att så är inte fallet och inser att det där man trodde att man kunde, det kan man inte!

Jag förstår egentligen inte vad det är som ska vara svårt, här får man slå på en boll som ligger alldeles stilla, med en klubba man valt alldeles själv, medan alla andra måste vara alldeles tysta. Man får slå när man vill och man väljer riktning helt själv och varje hål ska avslutas med att den där lilla bollen ska puttas ner i ett hål som är mycket större! Som sagt, vad är problemet?

Nu har jag gjort min andra golfrunda här i Singapore, och jag kan ju säga att inget av det där ovan nämnda  hjälpte! Jag gjorde allt precis som man ska, men inte sjutton gick bollen däråt jag siktade!! När jag lyckats träffa i stort sett alla vattenfyllda hål som fanns, och vid det sista hittade en varningsskylt för krokodiler, tändes mitt hopp att jag åtminstonde kunde avsluta dagen med lite kräldjursstudier, men inte ens det lyckades, inte såg jag någon krokodil...trots att jag försökte pricka dom med en boll utskickad i vattnet.

Tro nu inte att jag tänker lägga klubborna på hyllan och ge upp för detta! Nej jag är så himla dum att jag fortfarande lever i tron att det ska gå bättre nästa gång, och det kanske är det som utmärker golfare, vi tror allihop att nästa gång...då...!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar